2012. május 16., szerda

Minden ami rólam szól

Klem Rita
Soha sem irtam, hogy honnan is jöttem, hol éltem. Hát íme eljött az idö. Bemutatom kicsi falumat  és persze az én multamat, rokonságomat.Probálok majd minnél több képet is beilleszteni a múltból, hogy szinesebbé tegyem. 1985.03.24-én láttam meg a napvilágot Zomborban Vajdaságban, Nyugat-Bácska részében. Édesanyám Klem (Turkál) Valéria, édesapám pedig Klem István gombosi születésű. Doroszlón az "ükimamám" házában voltunk és lassan Apu kétkezi munkával épitgette-szépitgette a kis családiházat. Még tiszta képem van az ükiről, hogy vigyázott rám, jó sokáig velünk élt még. Emlékszem, hogy egy nap játszottunk majd nekem lekellett feküdni , mert jött a délutáni pihenő. Mire felkeltem tele volt a ház feketébe öltözött nénikkel akik énekeltek valamit, meg imádkoztak és morzsolgatták a rózsafűzért a kezükben. Az üki meghalt amikor 4 vagy 5 éves lehettem.
A kicsi Rita
Öcsém Klem István 1989.08.03-án születtet szintén Zomborban.  Nem volt olyan nap, hogy nem piszkáltuk volna egymást, de hát a testvéri szeretet ilyen. Azért voltak jó napjaink is.Édesanyám szülei még mindig Doroszlón élnek az óvodával szemben, nagyon sokat ott voltunk. A másik nagyszüleim Gomboson  élnek, 12 km re tőlünk. Ott voltam minden egyes nyári és téli szünetben. Ez olyan kötelezővé vált. Általános iskolai éveimet a helyi Petőfi Sándor Á.I.-ban fejeztem be. Nagyon fájó volt ott hagynom a kis falut ezek a remek lázadó évek útán. De nem is akartam otthon maradni, sőt még Zomborban sem. Kiharcoltam, hogy beíratkozhassak a szabadkai Politecnikai Iskolába magasépitési tecnikusi szakra. Imádom.! Nagyon szeretek rajzolni, csak nem mindig jönn az ihlet :) Igy vagyok az írással is rengeteg verset irtam és egy pár novellám is világot látott már. Megjelent egy kis verses kötetem amit éretsígi ajéndéként kaptam a magyar és irodalom tanáromtól. Azóta is ott porosodnak a szekrény aljában valahol.

Szűretibál
Óvodás korom óta néptáncolok, hagyományörző csoport van Doroszlón, és 17 éves koromig nagyon szerettem is. Csak beleszerettem a Róna néptánccsoportba ami Szabadkához végleg odacsatolt. Rengeteg tánccal megimerkedtem az évek során és sok szép helyre eljutottam velük. Kétszer is aranyérmet szereztünk a vajdasági mínősitön ami engem nagyon jó érzésekkel töltött el.  Ami leginkább fájt az ahogy ezt az egészet fogadta a szűlőfalum. Árúlónak neveztek és kigunyoltak amikor nem az Ő viseletükben jelentem meg valahol ( Tisztelet a kivételnek, mert voltak akiktől támogatást kaptam). Még ma is érzékelteik velem ezt a dolgot ami miatt nem is szivesen megyek haza, ha meg otthon vagyok meghúzom magam vagy egyetlen barátnőmhöz Lennert Timeához ellátogatok és egy jót pletyozunk....
Középiskolát befejezve eljegyeztek, párom Pál Gábor aki szintén a Rónában táncol, a tánc hozott minket össze. Az egyetemet is elkezdtem de nem nekem való volt akkor azt gondoltam. ( lehet, hogy most neki vágnék) Munkába álltam dolgozgattunk épitgettük kis jövönket. Vettünk egy kis házat Hajdújáráson , megszülettek a gyerekek Gábor fiam és Petra lányom.............

                                                  
"Csirajozás " közben
,

Doroszlói kiscsapat
Doroszlói viseletben

A Szent kútnál
Balról Farkas Zoric Monika, Én jobbról, Horváth Timea a hátam mögött



Róna
Életem legszebb pillanata : Édesapám vezet az oltárhoz az esküvöm napján :)




 Márialány búcsúztató- Édesanyám énekel -Nézzétek meg !!!




Nagyszüleim :Turkál Mihály és Franciska
Péterrévei " Pecelói" Gyönygyösbokréta
Farkas Zoric Monika, Én és Bata ( Pesti) Sarolta


Általános Iskolában én rólam cikkezet Timi barátnöm a pályaválasztással kapcsolatban

Ha már a múltnál tartunk meg az írásnál. Rengeteg könyvet elolvastam iskolás éveim alatt amiből kifolyolag irodalmi pályázatokon ,táborokban vettem részt.  Orfeuszi irodalmi pályázat különdíjasa és a budapesti irodalmi pályázat döntöse voltam. Írásaim minden eggyes ifjúsági magazinban megjelent.















Doroszlói Szent Kút



A Szent Kútról meg csak ennyi képem van nálam. Otthon a régi szobámban porosodik egy egész beszámoló a történetéről rajzokkal együtt majd megkeresem és megmutatom.




            


( folyt.köv.)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése